Wesele to wyjątkowy dzień w życiu każdej pary, jedyny w swoim rodzaju. Nic więc dziwnego, że każdy chce, aby był on idealny i zgodny z ich najskrytszymi marzeniami. Jednak, aby takim był najpierw potrzebne jest jego zaplanowanie, a cudowny nastrój często ustępuje panice i stresowi. Aby tego uniknąć możemy zainteresować się zatrudnieniem osoby, która jest specjalistą w tym zakresie – konsultanta ślubnego. Czym się zajmuje oraz jak może nam pomóc w planowaniu idealnego ślubu?

Charakterystyka konsultanta ślubnego

Osoba zajmująca się zawodowo organizacją ślubów – to właśnie jest konsultant ślubny. Co to tak właściwie oznacza? Osoba taka po ustaleniach zakresu jego obowiązków z parą młodą zajmuje się ich realizacją. Jest profesjonalistą, który zajmie się wszystkimi aspektami tak, aby wszystko było idealnie. Osoba taka znajduje najlepsze rozwiązania do spełnienia wymarzonej wizji pary młodej, negocjuje ceny z dostawcami usług ślubnych, pilnuje, aby wszystko było na czas. Konsultant ślubny więc ma za zadanie wyręczyć nas w organizowaniu ślubu. Biznes weselny często jest dla nich czymś więcej niż pracą, ponieważ jedynie szczere interesowanie się tym tematem pozwala na znajomość najnowszych trendów i rozwiązań, które są niezbędne w ich codziennej pracy.

Jak znaleźć idealnego konsultanta ślubnego?

Najbardziej pewnym rozwiązaniem jest zawsze polecenie nam konkretnej osoby przez znaną nam parę. Jeżeli jednak nie mamy znajomych, którzy korzystali z usług konsultanta ślubnego jedynym co nam pozostaje to szukanie go na własną rękę. Należy przy tym pamiętać, aby każdorazowo sprawdzać na różnych forach, czy nie ma o nim opinii. Jeżeli jednak nie chcemy ryzykować, a zatrudnić bardzo doświadczoną osobę to warto skorzystać ze strony Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych. Zrzesza ona najlepszych konsultantów ślubnych, umożliwiając nam szybkie znalezienie idealnej osoby oraz zapoznanie się z jej realizacjami. Bez względu na to w jaki sposób wyszukamy potencjalną osobę, której będziemy chcieli powierzyć zorganizowanie naszego wesela, powinniśmy pamiętać aby umówić się na wcześniejsze niezobowiązujące spotkanie. Pozwoli nam to zobaczenie, czy wybrany konsultant ślubny rozumie nasze potrzeby i jest w stanie je spełnić. Należy też przy tym zwrócić uwagę na to czy na siłę nie próbuje wdrążyć w wasz plan własnych pomysłów. Nie ma oczywiście nic złego w proponowaniu innych rozwiązań, ale nie powinno być to nachalne. Specjalista w tej dziedzinie realizuje wizję pary młodej, a nie własną.

Czy warto zatrudniać konsultanta?

Jak najbardziej warto to rozważyć. Zdejmuje to z barków pary ogromną presję i sprawia, że mogą oni pielęgnować swoją miłość zamiast sprzeczać się o wybór konkretnych podwykonawców. Dzięki niemu oszczędzamy jednak nie tylko czas i nerwy, ale również pieniądze. Z ich pomocą jesteśmy w stanie otrzymać od dostawców usług ślubnych niższe ceny, niż w przypadku osobistego zainteresowania. Poza tym, zatrudniając go mamy pewność, że wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik co często jest trudne do wykonania dla osoby, która nie jest specjalistą w tym zakresie.